Thesis supervisor: József Kaposi
Location of studies (in Hungarian): PTE OTNDI Abbreviation of location of studies: OTNDI
Description of the research topic:
A formális iskolarendszerű oktatás általánossá válása tette az oktatásirányítás számára központi tartalmi szabályozás ügyét. Ennek formái, tartalmai a világ országaiban folyamatosan átalakulóban vannak, összefüggésben az megváltozott tudásfelfogással, a kvalifikációs rendszerek átalakításával, a méltányos és minőségi oktatás megteremtésének igényével.. A követelménytípusú szabályozóként jelenet meg a hazai oktatásban a 2005-ös érettségi, ún. standardok vagy tartalmi keretek (framework), amelyek elterjedésének hátterében a felismerés áll, hogy a bemenetre (input) koncentráló megközelítés önmagában nem eredményez a modern kor követelményeinek megfelelő piacképes tudást. A kutatás témája nemzetközi és hazai elmélet és gyakorlat összehasonlító vizsgálata, a különböző implementációs formák, konfliktusok bemutatása, illetve érettségi vizsga hatása a tanítási gyakorlatra, a tartalmakra, a pedagógusok módszertani kultúrájára.