Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. VII. 08.
Personal data
Gergő Vida
name Gergő Vida
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Education and Society Doctoral School of Education 100%
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2019
discipline to which degree belongs multidisciplinary social sciences
institution granting the degree University of Pécs
Employment
2021 - University of Sopron
university professor or researcher
2015 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Regina Balogh (PhD) (2026/08)  ESDSE
(50%) Ágnes Giczi Barnabásné Fehér (PhD) (2025/08)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area pedagogy, special education
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2024

Vida Gergő, Sántha Kálmán, Kocsis Rita: Abduktív diagnosztikai eljárás lehetőségei a gyógypedagógiában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 34: (1) pp. 3-20.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2023

Vida Gergő, Ambrus Attila: EGYÜTT, ÉRTÜK : A tanulási zavar diagnosztikus azonosításának új lehetőségei, Soproni Egyetem Kiadó
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
URL 
2022

Vida Gergő: Az abdukció mint szakértői eljárás a tanulási zavarok felfedésében, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10: (1) pp. 135-151.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2022

Vida Gergő: MI A JOBB, A SZEGREGÁCIÓ VAGY AZ INTEGRÁCIÓ? TÉVES KÉRDÉSFELVETÉSEK ÉS FÓKUSZTÉVESZTÉSEK A GYÓGYPEDAGÓGIÁBAN, In: Závoti, Józsefné (szerk.) A segítő pedagógia aspektusai, Soproni Egyetemi Kiadó (2022) pp. 58-70.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2022

Vida Gergő, Gajdócsi Levente: Kritikai gondolkodás és történelem érettségi = Critical thinking and history examination, In: Kéri, Katalin; Kissné, Zsámboki Réka; Németh, Dóra Katalin; Pásztor, Enikő (szerk.) Egy nyelvet beszélünk? Gyermeklét és pedagógia a nyelvi, kulturális és társadalmi terek kontextusában - 15. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia (2022. április 28.) : Program és Absztraktok, Soproni Egyetemi Kiadó (2022) pp. 124-125.
type of document:
language: Angol, Magyar
2022

Vida Gergő: Kvalitatív kutatás a gyógypedagógiai területén, In: Juhász, Erika; Kattein-Pornói, Rita (szerk.) Oktatás egy változó világban – Kutatás, innováció, fejlesztés, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (2022) p. 258.
type of document:
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2021

Vida Gergő: DEFICIT ÉS GYAKORLAT. MIÉRT EGYRE TÖBB, A TANULÁSI ZAVARRAL KÜZDŐ (SNI) TANULÓ?, In: Juhász, Erika; Kozma, Tamás; Tóth, Péter (szerk.) Társadalmi innováció és tanulás a digitális korban, Debreceni Egyetemi Kiadó; Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2021) pp. 157-177.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Vida Gergő: DEFICIT ÉS GYAKORLAT - MIÉRT EGYRE TÖBB AZ SNI, TANULÁSI ZAVARRAL KÜZDŐ TANULÓ?, In: Kozma, Tamás; Juhász, Erika; Tóth, Péter (szerk.) Tanulás és innováció a digitális korban, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2020) pp. 32-32.
type of document:
language: Hungarian
2020

Vida Gergő: A TANULÁSI ZAVAR ELMÉLETE ÉS DIAGNOSZTIKÁJA, In: Józsa, Krisztián (szerk.) Neveléstudomány – Válaszlehetőségek az új évezred kihívásaira : 13. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia [Educational Science – Possible Answers for the Challenges of the New Millennium:13th Training and Practice International Conference on Educational Science], Szent István Egyetem (2020) pp. 209-209.
type of document:
language: Hungarian
2020

Vida Gergő: SNI státusz, mint (kora)gyermekkori hátrány és társadalmi mobilitás akadálya, In: Magyar, Szociológiai Társaság (szerk.) Meghatározottságaink, Magyar Szociológiai Társaság (2020) pp. 77-77.
type of document:
language: Hungarian
2019

Vida Gergő: SNI integráció az anyagi ráfordítások tükrében, In: Juhász, Erika; Endrődy, Orsolya (szerk.) OKTATÁS-GAZDASÁG-TÁRSADALOM, Debreceni Egyetem; Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2019) pp. 452-468.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2019

Vida Gergő: TANULÁSI ZAVAROK ÉS LEMORZSOLÓDÁS – PROTEKTÍV FAKTOROK AZ SNI MÖGÖTT,
type of document:
language: Hungarian
2019

Vida Gergő: Kategóriák fogságában : A hazai SNI integráció hatásvizsgálata a pedagógus attitűd és a tanulói teljesítmény tükrében,
type of document:
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2019

Vida Gergő: Az akció alapú kutatás lehetőségei a képességvizsgálatban, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) pp. 186-186.
type of document:
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2019

Vida Gergő: A tanári attitűd szerepe, kutatása a köznevelésben, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) pp. 581-581.
type of document:
language: Hungarian
2019

Vida Gergő: Reziliencia és SNI – Tanulási zavarral küzdő középiskolások lemorzsolódásának háttérváltozói, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 69: (9-10) pp. 57-72.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2018

Vida Gergő: Diagnostical selection and change strategies in light of special educational needs and efficiency - the hungarian modell,
type of document:
language: English
2018

Vida Gergő: SNI INTEGRÁCIÓ AZ ANYAGI RÁFORDÍTÁSOK TÜKRÉBEN,
type of document:
language: Hungarian
2018

Vida Gergő: Az SNI integráció hatékonysága a diagnózis aspektusából,
type of document:
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2018

Vida Gergő: A diagnózistól a fejlesztésig – tanulási hatékonyság és intelligencia, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 4: (1-4) pp. 49-64.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2017

Vida Gergő: A LESZAKADÁS VIZSGÁLATA AZ SNI-S TANULÓK KÖRÉBEN, In: Kerülő, Judit; Jenei, Teréz; Gyarmati, Imre (szerk.) XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Nyíregyházi Egyetem (2017) p. 193.
type of document:
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2017

Vida Gergő: A TELJESÍTMÉNYALAPÚ LESZAKADÁS A KÖZOKTATÁSBAN – A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNY PROBLEMATIKÁJA, In: Magyar Nevelés-és Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.) Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA); Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) p. 239.
type of document:
language: Hungarian
2017

Vida Gergő: BEFOGADÁS VAGY KIREKESZTÉS – INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI ÉS VÁLTOZTATÁSI STRATÉGIÁK A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNY TÜKRÉBEN, In: Magyar Nevelés-és Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.) Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA); Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) p. 240.
type of document:
language: Hungarian
2017

Vida Gergő: Gyökerek és szárnyak, In: Sárkányné, Lengyel Mária (szerk.) Hagyomány és megújulás, Pécsi Leőwey Klára Gimnázium (2017) pp. 87-96.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Vida Gergő: Befogadás vagy kirekesztés - Intézményválasztási és változtatási stratégiák a sajátos nevelési igény tükrében., AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 3: (1-4) pp. 81-102.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: Hungarian
URL 
2017

Vida Gergő: A hátrányos szociális helyzet megjelenése az oktatás alrendszereiben, In: Mrázik, Julianna (szerk.) A tanulás új útjai, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) pp. 214-230.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2017

Vida Gergő: Miként lesz a tanulási zavar diagnózisa stigma – Avagy mi a fontosabb: a diagnózis vagy a gyermek?, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 67: (3-4) pp. 16-33.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 19
language: Hungarian
2016

Vida Gergő: Az oktatási inklúzió eredete és hazai értelmezése, In: Márhoffer, Nikolett; Szekeres, Nikoletta; Szücs-Rusznak, Karolina (szerk.) Horizontok és dialógusok II. konferencianapok, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2016) pp. 146-147.
type of document:
language: Hungarian
2016

Vida Gergő: Oktatás, inkluzió és multikulturalizmus, In: Magyar Nevelés- és, Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.) A tanulás új útjai: HuCER 2016: absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2016) pp. 191-191.
type of document:
language: Hungarian
2016

Vida Gergő: A sajátos nevelési igény megjelenése a hazai pedagógiai rendszerekben, In: Magyar Nevelés- és, Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.) A tanulás új útjai: HuCER 2016: absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2016) pp. 192-192.
type of document:
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2016

Vida Gergő: A hátrányos szociális helyzet megjelenése az oktatás "alrendszereiben", In: Magyar Nevelés- és, Oktatáskutatók Egyesülete (szerk.) A tanulás új útjai: HuCER 2016: absztrakt kötet, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2016) pp. 193-193.
type of document:
language: Hungarian
2016

Vida Gergő: A (befogadó) pedagógusattitűd fogalma és jelentősége, In: Zsolnai, Anikó; Kasik, László (szerk.) A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet (2016) p. 438.
type of document:
language: Hungarian
2015

Vida Gergő: A gyógypedagógiai képzések összevetése - német és angol intézmények gyógypedagógus képzéseinek összefoglalói, In: Kéri, Katalin (szerk.) Az európai pedagógusképzés metszetei, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet Romológia és Nevelésszociológia Tanszék; PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola (2015) pp. 97-119.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2015

Vida Gergő: Az Oktatási inkluzió eredete és hazai értelmezése, EDUCATIO 24: (4) pp. 107-111.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2015

Vida Gergő: Középkori japán várak és ostromaik, VÁRAK KASTÉLYOK TEMPLOMOK: TÖRTÉNELMI ÉS ÖRÖKSÉGTURISZTIKAI FOLYÓIRAT 2015: pp. 142-145.
type of document:
language: Hungarian
2015

Vida Gergő: A sajátos nevelésiigény és a fogyatékosság kategorizálásának hazai ellentmondásai, In: Márhoffer, Nikolett; Szalacsi, Alexandra; Szücs-Rusznak, Karolina (szerk.) Horizontok és dialógusok, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2015) pp. 69-70.
type of document:
language: Angol, Magyar
2015

Vida Gergő: A pedagógus attitűd hatása az inkluzió folyamatára és a tanulói tudástartalmak alakulására, In: Márhoffer, Nikolett; Szalacsi, Alexandra; Szücs-Rusznak, Karolina (szerk.) Horizontok és dialógusok, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2015) pp. 179-180.
type of document:
number of independent citations: 1
language: Angol, Magyar
2014

Vida Gergő: A tanulási zavarok hazai kategorizálásnak problémái, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 1: (3) pp. 33-50.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: Hungarian
URL 
2014

Vida Gergő: A feminista pedagógia "gender" és "race" kérdései - egy könyvfejezet kapcsán, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 1: (1) pp. 75-79.
type of document:
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:60 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
66
number of scientific publications:
56
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
61
Supervision
thesis supervisor Aranka Varga
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2015/09
date of final certificate (year,month) 2018/08
year in which degree was obtained 2019
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )