research field in which current research is conducted
educational sciences
Publications
2024
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő, Faragó Beatrix, Dobay Beáta: Learning disabilities in international discourse, ERUDITIO - EDUCATIO 2024/1: (19) pp. 18-32. type of document: Journal paper/Article language: English
2024
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő, Sántha Kálmán: Abduction in the Assessment of Special Educational Needs - Learning Disability, KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD 10: (2) pp. 31-44. type of document: Journal paper/Article language: English URL
2024
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő, Sántha Kálmán, Kocsis Rita: Abduktív diagnosztikai eljárás lehetőségei a gyógypedagógiában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 34: (1) pp. 3-20. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL
2023
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő, Ambrus Attila: EGYÜTT, ÉRTÜK : A tanulási zavar diagnosztikus azonosításának új lehetőségei, Soproni Egyetem Kiadó type of document: Book/Monography language: Hungarian URL
2022
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő: Az abdukció mint szakértői eljárás a tanulási zavarok felfedésében, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 10: (1) pp. 135-151. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 1 language: Hungarian URL
2021
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő: A tanulási zavar elmélete és diagnosztikája – tanulási zavarral küzdő tanulók kompenzálásának segítése, KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE 19: (3-4) pp. 110-119. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 4 language: Hungarian URL
2020
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő: A TANULÁSI ZAVAR ELMÉLETE ÉS DIAGNOSZTIKÁJA, In: Józsa, Krisztián (szerk.) Neveléstudomány – Válaszlehetőségek az új évezred kihívásaira : 13. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia [Educational Science – Possible Answers for the Challenges of the New Millennium:13th Training and Practice International Conference on Educational Science], Szent István Egyetem (2020) pp. 209-209. type of document: language: Hungarian
2019
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő: Reziliencia és SNI – Tanulási zavarral küzdő középiskolások lemorzsolódásának háttérváltozói, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 69: (9-10) pp. 57-72. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 4 language: Hungarian URL
2018
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő: A diagnózistól a fejlesztésig – tanulási hatékonyság és intelligencia, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 4: (1-4) pp. 49-64. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 3 language: Hungarian URL
2017
from data base, 2024. VII. 08.
Vida Gergő: Miként lesz a tanulási zavar diagnózisa stigma – Avagy mi a fontosabb: a diagnózis vagy a gyermek?, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 67: (3-4) pp. 16-33. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 19 language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.