Bejelentkezés
 Fórum
 
intézményenként tudományáganként név szerint dátum szerint doktori iskolánként  
Doktori védések lekérdezése doktori iskolánként
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
időpont szerint




 
Humán Tudományok Doktori Iskola doktori védései

doktorjelölt neve

témavezető

társ témavezető

védés időpontja

értekezés címe

cím odaítélése /döntés dátuma
Pataky NóraInántsy-Pap Judit2014-04-14 13:30:00A rideg/érzéketlen vonások vizsgálata serdülő fiúknál iskolai és javítóintézeti közegben2014-05-14
Molnár JuditPék Győző2014-06-17 11:00:00Posztpartum szorongás az anyák kötődési jellemzőinek tükrében2014-09-22
Almássy ZsuzsannaPék Győző2014-06-23 13:00:00Nehézségek a szülővé válás útján: a férfiak depressziójának vizsgálata normatív és paranormatív krízis mentén2014-09-22
Bodnár János KristófKelemen István2014-06-05 14:00:00A hallgatás radikalitása - Közelítések a wittgensteini gondolatrendszer terapikus olvasatához2014-09-22
Robu MagdaPék Győző2014-10-20 11:00:00Az istenreprezentáció kognitív szempontú vizsgálata2014-11-12
Pántya JózsefMolnárné Kovács Judit2014-09-29 11:00:00Helyzetbe hozni vagy helyzetbe kerülni? A fölérendelt szerep, a machiavellizmus és a társas értékorientáció hatalmi viselkedést befolyásoló hatásainak kísérletes vizsgálata2014-11-12
Papp GáborMolnárné Kovács Judit2015-01-23 11:00:00A jóvátétel megbocsátásra gyakorolt hatása2015-02-02
Bernáth ÁgnesMolnárné Kovács Judit2014-11-27 11:00:00Az elmeolvasás és az elmeolvasásra irányuló igény szerepe egészséges felnőtt személyek társas viselkedésében2015-02-02
Kovács KláraSzabó Ildikó2014-12-10 12:00:00A sportolás mint támogató faktor a felsőoktatásban2015-02-02
Homoki AndreaGönczi Ibolya2014-12-17 12:00:00A gyermekvédelmi gondozottak reziliencia vizsgálata a Dél-alföldi és az Észak-alföldi régióban2015-02-02
Kovács ZsuzsannaSzabó Csaba2014-12-18 11:00:00Malignus emlődaganatos betegek életminőséghez kapcsolódó korrelátumai és a multidiszciplináris pszichoszociális intervenciók hatása a gyógyulási folyamatban2015-02-02
Szabó Gergely SándorSzabó Csaba2015-04-28 13:30:00Az elvárások és a hanginger szerepe a binaurális ütemek fenomenológiai hatásaiban2015-05-13
Bicsák Zsanett ÁgnesBrezsnyánszky László2015-05-27 12:00:00Vált(ak)ozó olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában2015-09-16
Takács TamaraBrezsnyánszky László2015-06-03 12:00:00Közösségi kötődés és identitás egy határmenti felsőoktatási térségben2015-09-16
Neszt JuditOrosz Gábor2015-06-17 12:00:00A középfokú elemi iskolai tanítóképzők intézményrendszerének kiépülése és változásai 1828-tól 1945-ig2015-09-16
Tőzsér ZoltánKozma TamásErdei Gábor2015-06-24 12:00:00Részidősek a felsőoktatásban - Egy határon átnyúló régió részidős hallgatóinak a vizsgálata2015-09-16
Nótin ÁgnesPáskuné Kiss Judit2015-09-24 11:00:00Iskolai szorongásformák megjelenése középiskolás tanulóknál2015-11-11
Kecskés-Kovács KrisztinaCzigler István2015-12-18 13:30:00A vizuális automatikus változás detekció elektrofiziológiai vizsgálata2016-01-27
Soltész PéterHévizi Ottó2016-02-05 13:30:00A világnézet fogalmának szerepe Friedrich Wilhelm Nietzsche II. világháború előtti magyar recepciójában.2016-03-16
Karap ZoltánRózsa ErzsébetCsobó Péter2016-07-01 13:30:00A XX. századi zene kritikai fordulata eszmetörténeti kontextusban2016-09-21
Hőgye-Nagy ÁgnesMünnich Ákos2016-09-02 11:00:00A biztonságos közúti viselkedést befolyásoló tényezők és a közlekedés biztonsági kultúrájának vizsgálata, módszertani megfontolásai2016-09-21
Podlovics Éva LíviaSchwendtner Tibor2016-09-09 13:30:00Heidegger korai filozófiájának rejtett etikája2016-09-21
Balassa BencePólik József2016-10-20 11:00:00A tudat komfortzónáján kívül – Nietzsche perspektivizmusa2016-11-09
Szabó AttilaKelemen István2016-09-23 14:00:00Phenomemology and psychosomatics: a Jungian and post-Jungian approach2016-11-09
Támba RenátóRébay Magdolna2016-12-07 12:00:00Gyermekkor és gyermeknevelés a vásznakon. A dualizmuskori gyermekszemlélet megjelenítése egy festőiskola példáján2016-12-21
Horváth Zsófia IrénEngler Ágnes2016-12-14 12:00:00A kisebbségi magyar közoktatás regionális vetületei A romániai magyar általános iskolás tanulók családi és iskolai környezetének szerepe az egyéni és közösségi identitás alakulásában2016-12-21
Belényi Emese HajnalkaPető Ildikó2017-02-01 12:00:00Többszörös kisebbségben: identitás és oktatási inklúzió egy romániai magyar siket közösségben2017-02-08
Szelesné Árokszállási AndreaMurányi István2017-03-22 12:00:00Rekrutáció és pályaszocializáció regionális összehasonlításban. Mentőtiszt szakirányon tanuló hallgatók érték- és pályaorientációja2017-04-12
Tamusné Molnár ViktóriaRébay Magdolna2017-04-26 12:00:00Művészeti nevelés az Egyetem falai között és azon túl, A debreceni tudományegyetem bölcsészettudományi kara oktatóinak művészeti, művészetelméleti és művészetpártolói tevékenysége 1914-19492017-05-03
Mohácsi BernadettSzemán-Nagy AnitaMáth János2017-06-19 13:00:00A policisztás ovárium szindrómával élők életminőségét negatív irányba befolyásoló tényezők kvantitatív és kvalitatív vizsgálata2017-06-28
Pásztor Rita GizellaCsoba Judit2017-06-21 14:00:00Kisebbségi és kettős kisebbségi létben élő fiatalok továbbtanulási aspirációi egy hátrányos helyzetű térségben2017-06-28
Portik Erzsébet EditFenyő Imre2017-06-07 14:00:00"Jó" gyermekek - felnőtt szemmel2017-06-28
Barkaszi IrénBalázs László2017-07-07 13:00:00Effects of extreme environments on cognitive processes using the method of event-related potentials2017-10-04
Sztancsik VeronikaPék Győző2017-10-04 12:00:00A szkizofrénia betegség reprezentációja és a megbélyegzés2017-11-08
Morvai LauraPusztai Gabriella2018-01-24 12:00:00Ora et labora? Egyházi középiskolások eredményessége a 2010 utáni szektorbővülést követően2018-01-31
Tánczos PéterAngyalosi Gergely2017-12-01 13:30:00Szubverzió a modern filozófiában: Felforgató gondolatalakzatok Friedrich Schlegel, Soren Kierkegaard és Friedrich Nietzsche munkáiban2018-01-31
Deákné Dusa Ágnes RékaSzabó IldikóEngler Ágnes2017-12-06 12:00:00Nemzetköziesedés a Debreceni Egyetemen: A hallgatói mobilitás mint a nemzetköziesedés célja és eszköze2018-01-31
Bordás AndreaSzabó László Tamás2017-12-20 12:00:00Romániai magyar pedagógusok szakmai fejlődése – narratívák a rendszeren belülről2018-01-31
Mező KatalinTóth László2018-01-10 11:00:00A kreativitás időbeli aspektusai2018-01-31
Berei Emese BeátaFlóra GáborGönczi Ibolya2018-02-21 12:00:00A méltányosság percepciói és befogadással kapcsolatos attitűdök felsőoktatási hallgatók körében2018-03-28
Ceglédi ErzsébetBalogh László2018-05-03 11:00:00Oktatáspszichológiai háttértényezők szerepe a biológiatanítás hatékonyságában2018-05-16
Szűcs TímeaDuffek MihályJuhász Erika2018-05-09 12:00:00Az alapfokú művészeti iskolák működése és társadalmi környezete Egy esélynövelő iskolatípus?2018-05-16
Fintor Gábor JánosSzabó József2018-03-28 12:00:00Implementáció és tanulói attitűdök, A mindennapos testnevelés funkciója egy hátrányos helyzetű régió iskoláiban2018-05-16
Ceglédi TímeaFényes Hajnalka2018-06-15 14:00:00Reziliencia és felsőoktatás. Beteljesül a reziliencia ígérete vagy élesednek a társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban?2018-09-26
Galán AnitaCsoba Judit2018-06-26 11:00:00Digitális egyenlőtlenségek a debreceni fiatalok körében2018-09-26
Urbinné Borbély SzilviaFónai Mihály2018-05-23 12:00:00A mindennapi testnevelés implementációjának megítélése az észak-alföldi régióban2018-09-26
Sipeki IrénCzibere Ibolya2018-06-25 11:00:00Társadalmi egyenlőtlenségek és pályaválasztás2018-09-26
Ujvárosi AndreaBocsi Veronika2018-10-24 12:00:00Az idegen nyelvű interpretáció a magánének tanításában2018-11-07
Hegedűs RolandTeperics KárolyGyörgyi Zoltán2018-12-19 13:00:00Hátrányos helyzetűek a közép- és felsőfokú oktatásban Hátrányos helyzetű tanulók középiskolai teljesítménye és felsőoktatásba való bejutásuk jellemzői, különös tekintettel a területi különbségekre2019-01-30
Péter SzabinaAngyalosi Gergely2019-01-11 13:00:00A sokaság képei – Művészet és filozófia komplementaritása2019-01-30
Lestyán ErzsébetDávid Imre2019-01-10 11:00:00Tanulási jellemzők fejlődése 10 – 14 éves korban differenciált foglalkoztatási programban résztvevő tanulóknál2019-01-30
Stark Gabriella MáriaKozma Tamás2019-02-27 12:00:00Kisebbségi magyar pedagógusjelöltek tanulási útvonalai (összehasonlító megközelítésben)2019-03-27
Kovács Edina MáriaChrappán Magdolna2019-01-30 12:00:00A társadalmi nem hatása a pedagógusok szakmai céljaira, karrierútjára és elkötelezettségére2019-03-27
Fülekiné Joó AnikóBujdosóné Dani Erzsébet2019-02-07 12:00:00Olvasás és közösségi interakció: a perszuazív kommunikáció hatása általános és középiskolás fiútanulók olvasási attitűdjére2019-03-27
Kenyeres Attila ZoltánJuhász Erika2019-05-02 12:00:00Televízió és tanulás. A televízió és a posztklasszikus dokumentumfilmek szerepe a kulturális közfoglalkoztatottak informális tanulásában2019-05-13
Inántsy-Pap ÁgnesPusztai Gabriella2019-04-10 12:00:00Kontinuitás és pedagógiai érzékenység.A magyarországi görögkatolikus iskolák társadalmi funkciója2019-05-13
Kovács Karolina EszterNagy Beáta Erika2019-04-16 12:00:00Mens Sana In Corpore Sano? A magyar sportiskolai rendszer tanulóinak egészségtudatossági és tanulmányi eredményességének összefüggései2019-05-13
Dabney-Fekete Ilona DóraCzellér Mária2019-06-19 14:00:00Oktatók tudományos együttműködésének hálózatai a felsőoktatásban2019-06-26
Harsányiné Petneházi ÁgnesPáskuné Kiss Judit2019-05-21 11:00:00Hátrányos helyzetű tehetséges tanulók szociális-érzelmi intelligenciájának vizsgálata a társas háló tükrében2019-06-26
Kattein-Pornói RitaRébay Magdolna2019-05-22 12:00:00Az országos magyar falusi tehetségmentés története2019-06-26
Schranz EditCzibere Ibolya2019-06-03 11:00:00Külföldön munkát vállaló fiatal diplomás nők életkezdési esélyei2019-06-26
Tódor ImrePusztai Gabriella2019-09-11 12:00:00Az iskolaválasztás döntésmechanizmusai. Székelyföldi középiskolások szektorközi metszetben2019-09-25
Sós CsabaValastyán Tamás2019-07-11 14:00:00Distancia és ellenirányúság Montaigne, Diderot és Sade gondolkodásában2019-09-25
Kósa Rita DiánaCsoba Judit2019-07-30 11:00:00„Autonómia és szabálykövetés” az általános iskolai szocializáció főbb irányai és esélyei2019-09-25
Molnár ÉvaCzibere Ibolya2019-10-16 11:00:00Párválasztás és családalapítás elszegényedett, elszigetelődött társadalmi térben2019-11-13
Bánfalvi Győző SándorCzibere Ibolya2019-10-21 11:00:00Szegénység a Berettyóújfalui kistérségben a pénzügyi és gazdasági válság időszakában2019-11-13
Markos ValériaFényes Hajnalka2019-11-06 12:00:00Úton az aktív állampolgári lét felé - A középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálata2019-11-13
Takács IzoldaCzibere Ibolya2019-12-04 11:00:00Nők az akadémiai elitben2020-01-29
Bakos KingaAlbert Fruzsina2019-12-20 12:00:00Hargita megyei magyar pedagógusok szakmai életminősége2020-01-29
Kós NóraTóth László2020-09-10 11:00:00A személyiségjellemzők alakulása differenciált oktatásban részesülő felső tagozatos tanulóknál2020-09-25
Sárosi-Blága ÁgnesKovách Imre2020-09-30 12:00:00Lokális identitás és vidékfejlesztés a székelyföldi Felcsík kistérségben2020-11-04
Zoller KatalinBacskai Katinka2020-10-14 15:00:00Tanárok és iskoláik, A tanári munkavégzés és a tanári munkával való elégedettség vizsgálata romániai pedagógusok körében2020-11-04
Silló ÁgotaFényes Hajnalka2020-10-12 11:00:00Önkéntesség a Csíki-medence fiataljai körében2020-11-04
Dorner LászlóPék Győző2020-10-29 11:00:00Az önkéntesség lélektani aspektusainak empirikus vizsgálatai2020-11-04
Szabó FruzsinaCsépes Ildikó2020-10-30 12:00:00A nyelvérzék és a nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy kelet-magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál2020-11-04
Benke Mária MagdolnaKozma Tamás2020-12-17 15:00:00A tanulórégió – kihívás és lehetőség. Hátrányos helyzetű régiók és kistérségek fejlesztésének tapasztalatai Magyarországon az európai uniós csatlakozás időszakában2021-01-28
Ladancsik TiborCsoba Judit2020-12-18 10:00:00A nemzeti identitás formálódása a magyar-szerb vegyes házasságokban2021-01-28
Pataki GyöngyvérPolónyi István2021-01-15 15:00:00A rendszerváltás utáni generáció közéleti magatartásmintái: két eltérő szervezésű felsőoktatási kollégium lakóinak kvalitatív vizsgálata alapján2021-01-28
Sápiné Bényei RitaRevákné Markóczi Ibolya2020-11-26 14:00:00A Témacentrikus Interakció (TCI) módszer használata a tanításban – tanulási stílusjellemzők és szociális kompetenciaelemek változása a tanulókban2021-01-28
Balázs András GyörgyKrémer Balázs2021-02-08 13:00:00Család és szomszédság a Magdolna negyedben. Gettó-e a szegregátum?2021-03-09
Fekete Deák IldikóCzibere Ibolya2021-04-13 10:00:00Infokommunikációs eszközök használatának hatása a szülő-gyermek kapcsolatra szülői percepciók alapján2021-05-20
Dobos AttilaBiczó Gábor2021-04-28 14:00:00Interkulturalitás az egészségügyben – egy filozófiai hermeneutikai analízis2021-05-20
Rábai DávidFenyő Imre2021-05-21 15:00:00A hazai labdarúgó akadémiák tehetséggondozó tevékenysége, Labdarúgó akadémisták pedagógiai fókuszú vizsgálata fővárosi és vidéki akadémiák összehasonlításában2021-07-01
Bulyáki TündeMolnár Péter2021-06-03 11:00:00Utazás a mentális zavarból a felépülés irányába2021-07-01
Farkas JánosCzellér Mária2021-07-01 15:00:00A gazdasági szaknyelvoktatás helyzete a közép-kelet-európai országok felsőoktatási intézményeinek rendszerében (Magyarország, Szlovákia, Románia összehasonlító vizsgálata)2021-09-15
Szőcs AndorFényes Hajnalka2021-07-02 15:00:00Hallgatói munkavállalás a felsőoktatási expanziót követő években - Tanulás melletti munka jellemzői a Debreceni Egyetemen2021-09-15
Bihari IldikóCsoba Judit2021-07-27 13:00:00A hátrányos helyzetű tanulók nem-kognitív készségeinek fejlődése a tanodában2021-09-15
Baluja PetraCzibere Ibolya2021-09-08 11:00:00Színművésznők. Siker és karrier egyenlőtlenségei a vidéki kőszínházakban2021-09-15
Kurucz GyőzőMünnich Ákos2021-09-27 12:00:00A ROT-modell: a rejtett oksági tényezők szerepének modellezése a kovariancia-alapú oksági tanulás során2021-11-11
Krivánik DánielValastyán Tamás2021-09-27 14:00:00A láthatatlan labirintus – Gondolatok művészetről, vallásról, tudatról a hegeli fenomenológia tükrében2021-11-11
Moravecz MariannaNagy Ágoston2022-01-05 15:00:00A mindennapos testnevelés tapasztalatai az észak- alföldi régióban élő hallgatók egészségtudatosságának és tanulmányi eredményességének tükrében2022-01-26
Sánta Tamás CsabaKrémer Balázs2021-11-22 12:00:00NEET-JELENSÉG. Magyarországi PNEET és NEET fiatalok vizsgálata szocializációjuk aspektusából2022-01-26
Pallay KatalinKovács-Nagy Klára2022-04-01 15:00:00Karrierépítés és mobilitási döntés, A Balassi Intézet egykori kárpátaljai hallgatóinak tanulmányi pályafutása, munkaerőpiaci elhelyezkedése és társadalmi beágyazódása a végleges letelepedés tükrében2022-05-11
Sebestyén KrisztinaChrappán Magdolna2022-06-15 14:00:00Nyelvválasztás és nyelvtanulási motiváció Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érettségit adó képzéseiben2022-06-29
Czékmán Balázs IstvánBuda András2022-06-24 11:00:00Tablettel támogatott tanulási környezet általános iskolában - Intézményi szintű implementáció és integráció, pedagógiai-módszertani háttér és tanulókra gyakorolt hatá2022-06-29
Jánvári Miriam IvettMolnárné Kovács Judit2022-08-29 11:30:00A tanári lelkesedéstől a csalásig2022-10-05
Maszlag FanniCsoba Judit2022-09-09 11:00:00A cigányok önazonosságának változása – Identitásmintázatok oláh cigány nők három generációjában2022-10-05
Paczári ViktóriaCzibere Ibolya2022-10-19 14:00:00A civil kezdeményezésű társadalmi innovációk működési mechanizmusai és társadalmi beágyazottsága Magyarországon2022-11-09
Héjja Bella EmerenciaPáskuné Kiss Judit2022-11-08 15:00:00A zeneművészeti szakgimnazista tanulók pályaalakulásával kapcsolatos mutatói a szociál-kognitív pályamodell mentén2022-11-09
Szalai-Preisz TamásVáradi Judit2022-12-07 15:00:00Az Orff koncepció módszertani elemeinek zenei képességfejlődésre gyakorolt hatása az általános iskolai ének-zene órák tükrében2022-12-16


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )