Bejelentkezés
 Fórum
 
intézményenként tudományáganként név szerint dátum szerint doktori iskolánként  
Doktori védések lekérdezése doktori iskolánként
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
időpont szerint




 
Neveléstudományi Doktori Iskola doktori védései

doktorjelölt neve

témavezető

társ témavezető

védés időpontja

értekezés címe

cím odaítélése /döntés dátuma
Mészáros LászlóMikonya GyörgyTar Ibolya2012-07-03 10:00:00Az ókori Európa nevelésügye2012-12-13
Imre NóraHegedűs JuditSzekszárdi Júlia2018-01-24 10:00:00A szülői részvétel szerepe a tanulók iskolai pályafutásának alakulásában2018-03-08
Antalka ÁgotaVámos ÁgnesSzabolcs Éva2015-12-11 14:00:00A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében2016-03-03
Gál GyöngyiCs.Czachesz ErzsébetSallai Éva2014-02-25 14:00:00A Magyarországra áttelepedett erdélyi magyar pedagógusok szakmai és társadalmi integrációja2014-06-12
Dóczi-Vámos GabriellaFalus IvánRapos Nóra2017-07-14 14:00:00Iskolai agresszió és az iskola belső világa2017-11-23
Rodrigues Pimenta Carla LiegeRónay ZoltánNémeth András2023-03-24 10:00:00Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany2023-05-26
Csomortáni Domokos ZoltánDemetrovics ZsoltMesterházi Zsuzsa2015-04-30 13:00:00Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei2015-10-01
Lázár IldikóHolló DorottyaMedgyes Péter2007-06-04 10:00:00The Role and Status of Intercultural Communication Training in English Language Teacher Education in Hungary2007-07-12
Eszenyi RékaHolló DorottyaMedgyes Péter2007-03-12 10:00:00Online Chat in the Secondary School EFL Class2007-07-12
Berzsenyi EmeseNémeth AndrásMáté-Tóth András2017-07-04 11:00:00A fogyatékos személyek nevelésének története interkulturális megközelítésben, az ábrahámi vallások – a zsidóság, a kereszténység és az iszlám – szent könyveiben megfogalmazott tanítások tükrében2017-10-12
Vekety BoglárkaGarai-Takács ZsófiaLogemann Herman Nico Alexander2023-03-01 16:00:00The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation2023-05-26
Gátas-Aubelj Katalin AndreaSzekeres ÁgotaKraiciné Szokoly Mária2020-06-19 14:00:00Diszlexiás hallgatók helyzete a magyar felsőoktatásban2020-08-06
Kovács Ivett JuditCs.Czachesz ErzsébetKovács Judit2020-11-16 10:00:00Nemzetközi óvodák szervezeti kultúrája és interkulturális pedagógusközössége2021-03-19
Pesti CsillaGyőri JánosKopp Erika2019-03-21 14:00:00The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences2019-06-18
Hoffmann Mária RitaGolnhofer ErzsébetKönczei György2018-03-23 10:00:00Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre2018-06-01
Flamich Mária MagdolnaGolnhofer ErzsébetKönczei György2018-02-20 10:00:00Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben2018-06-01
Gusztafik Ádám TiborBárdos GyörgyKoltai Miklós2023-11-23 09:00:00Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál2024-02-26
Tóth-Mózer SzilviaOllé JánosKárpáti Andrea2016-02-18 15:00:00Digitális nemzedék a tanulási folyamatban. Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája.2016-05-19
Varga ÁgnesMarton KláraJakab Zoltán2023-05-24 16:00:00Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra2023-07-17
Feyér BálintCsizér KataIllés Éva2016-07-15 10:00:00Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties2016-09-15
Laki ÁdámSzabó AttilaIhász Ferenc2022-07-05 10:00:00Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából2022-11-02
Molnár Attila KárolyKraiciné Szokoly MáriaHegedűs Judit2022-09-07 13:00:00Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben2022-11-02
Erdei Luca AlexaKopp ErikaHalász Gábor2023-03-02 14:30:00A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban2023-05-26
Pap Katalin TündeBodonyi EditGyörgyiné Koncz Judit2013-02-05 13:00:00Az esztétikai nevelés történeti áttekintése, különös tekintettel a reformpedagógiai gyökerekre, és szerepe a mai középiskolai irodalom és művészeti tantárgyak oktatásában2013-03-21
Pataky GabriellaBodonyi EditGaul Emil2011-06-15 15:30:00Tárgykészítés-tárgytervezés a 6-12 éves gyerekek vizuális nevelésében, egy diagnosztikus mérés tükrében2011-09-15
Túri IbolyaFalus IvánFeketéné Szabó Éva2018-06-13 16:00:00Konduktorjelöltek nézetrendszerének alakulása a konduktorképzés folyamán2018-09-27
Asztalos AndreaBodnár GáborFehérvári Anikó2020-05-21 10:00:00Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban2020-08-06
Fekete AnikóBodnár GáborFehérvári Anikó2024-01-29 11:00:00A kreatív zenélés oktatása2024-02-26
Kardos MelindaSallai ÉvaFalus Iván2019-01-24 11:00:00A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései2019-04-04
Vámos TiborKullmann LajosDénes Zoltán2020-05-20 10:00:00A variábilis gyakorlás hatása izometriás szorítóerő tanulásakor2020-08-06
Fajt BalázsIllés ÉvaCsizér Kata2022-11-29 15:00:00EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study2023-02-23
Gutierrez Eugenio EstherIllés ÉvaCsizér Kata2018-02-23 10:00:00L3 teachers’ beliefs about multilingualism in Europe2018-06-01
Fekete ImreDóczi BrigittaCsizér Kata2022-06-28 15:00:00Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers2022-10-27
Asztalos RékaMajor ÉvaCsizér Kata2016-04-28 15:00:00The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment2016-07-14
Svastics Kármen KingaZászkaliczky PéterCsillag Sára2024-01-30 13:00:00Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben2024-02-26
Fakhraddin Hussein YusufBernáth LászlóCsíkos Csaba2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Fakhraddin Hussein YusufBernáth LászlóCsíkos Csaba2023-06-27 16:00:00The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq2023-10-02
Kolosai Nedda IlonaM. Nádasi MáriaBugán Antal2013-02-12 13:00:00Kisiskoláskor és történeti idő - az 1950-es évek kisiskoláskorára vonatkozó narratívák tartalomelemzése2013-03-21
Sarlós ErzsébetNahalka IstvánBoros Szilvia2022-07-08 13:00:00Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire2022-11-02
Kiss HenriettSzabolcs ÉvaBodnár Gábor2020-11-26 11:00:00Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években2021-03-19
Balogh JankaNémeth AndrásBernáth László2022-01-18 14:00:00Életreform – Mozdulatművészet – Empátia2022-04-12
Frank Tamás ZsoltBoreczky ÁgnesBaska Gabriella2022-12-01 09:00:00Néptanítók sajtóreprezentációja a Horthy-korszakban (1921-1938)2023-02-23
Magyarné Fazekas ÁgnesCs.Czachesz ErzsébetBarkó Endre2014-05-08 14:00:00Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól2014-06-12
Szűcs Antal MórGyarmathy ÉvaAdamikné Jászó Anna2023-06-14 11:00:00A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre2023-07-17
Téglás Zsolt GáborSchaffhauser Franz2010-01-12 15:00:00A hagyományápolás szerepe az óvodai és iskolai nevelésben2010-02-18
Balázsné Drozgyik KláraVizelyi Ágnes2007-04-23 16:00:00A kéttannyelvű képzés iskolaszervezési kérdései2007-07-12
Ronit WelgreenGósy Mária2008-10-31 12:00:00Rapid Naming Ability of Children on the Autistic Spectrum2009-01-29
Patakiné Bősze JúliaGombocz János2014-06-16 10:00:00Sportiskolai és nem sportiskolai mintatanterv szerint tanulók életmódja és egyes családi jellemzői, azok összefüggései2014-09-18
Baracsi ÁgnesGolnhofer Erzsébet2011-05-23 15:00:00Pedagógusok személyes és társas kompetenciái2011-09-15
Sófalvi EmesePukánszky Béla2017-06-06 12:00:00Zeneoktatás a kolozsvári Muzsikai Conservatoriumban 1819-1869 között2017-10-12
Hangya DóraKraiciné Szokoly Mária2020-01-16 13:00:00Egyenlő partner szeretnék lenni! Fogyatékossággal élő felnőttek iskolarendszeren kívüli felnőttképzéshez való egyenlő esélyű hozzáférésének komplex vizsgálata2020-08-06
Njenga Moses GundaTóth Péter2024-04-26 10:00:00Continuing Professional Development Practices of TVET Teachers in Kenya
Somogyiné Petik KrisztinaFeketéné Szakos Éva2012-06-14 10:00:00Felnőttképzési program a középéletkori átmenet támogatására2012-07-17
Szabó-Thalmeiner NoémiFalus Iván2008-01-28 16:00:00Az erdélyi magyar óvó- és tanítóképzés jelenlegi helyzete és megújításának lehetőségei2008-04-03
Kisné Bernhardt RenátaBarkó Endre2012-09-17 10:00:00Az anyanyelvi és idegen nyelvi íráskészség fejlettségi vizsgálata általános és két tanítási nyelvű osztályban2012-12-13
Köcséné Szabó IldikóFalus Iván2010-03-11 13:00:00A tanárjelöltek tanárról alkotott nézetei, és azok változása a képzés során és a pályára lépés első éveiben.2010-04-28
Walkó ZsuzsannaIvanic Roz2007-09-28 16:00:00Genre in use: the recontextualisation of classroom practice in research articles and undergraduate theses2007-11-15
Machalikné Hlavács IrénBíró Péterné2008-11-27 16:30:00A rendszeres fizikai aktivitás hatása az egészséges életmóddal kapcsolatos beállítódás alakulására, serdülõkorban2009-01-29
Kiss VirágBodóczky István2015-03-03 13:00:00A vizuális művészetpedagógia és a művészetterápia összehasonlítása a tanári és terapeuta kompetenciák tükrében2015-05-14
Masopust KatalinFalus Iván2011-06-17 15:00:00A zenei munkaképesség-gondozás alkalmazása a pedagógia különböző területein2011-09-15
Morva PéterTrencsényi László2017-11-24 10:00:00Hagyományos és új utak keresése a fiataloknak szánt zenei ismeretterjesztésben – médiumok szerepe (Pedagógiai elemzés)2018-03-08
Nemes-Németh NóraNémeth András2020-06-18 10:00:00Kontinuitás és diszkontinuitás egy iskolaváros társadalmi struktúrájában. Különös tekintettel a tanári professzió konstruálódására2020-08-06
Szöllősi IzabellaMarton Klára2021-06-18 15:00:00A post-stroke afázia neurokognitív vizsgálata: Nyelvi és nem nyelvi kognitív kontroll funkciók összehasonlítása2021-10-22
Kereki JuditZászkaliczky Péter2020-07-22 10:00:00A kora gyermekkori intervenciós rendszer működése és fejlesztési lehetőségei az egységes ellátási út tükrében2020-11-23
Hegedűs JuditSzabolcs Éva2008-03-20 10:00:00Fiatalkorú bűnelkövetők gyermekkora és a javítóintézetben töltött éveik pedagógiai vizsgálata2008-06-12
Vincze SzilviaMátrai Zsuzsa2010-06-25 15:00:00A felsőoktatás és a munkaerőpiac ínkongruenciája2010-12-09
Orosz AngélaMesterházi Zsuzsa2009-05-11 14:00:00Hallássérült gyermekek integrált nevelése különös tekintettel az oktatásszervezési kérdésekre2009-06-11
Tóth ZsuzsannaKormos Judit2007-06-20 08:00:00Az idegen nyelvi szorongás vizsgálata első éves angol szakos egyetemisták körében2008-02-07
Endrődy-Nagy OrsolyaSzabolcs Éva2015-06-26 14:00:00A reneszánsz gyermekképe – a gyermekkép reneszánsza 1455-1517 között Európában – ikonográfiai elemzés2015-10-01
Dettai Mária JuliannaFalus Iván2019-05-15 14:00:00A hazai felsőoktatási intézményekben folyó olasznyelv-oktatás motivációs kérdései2019-09-26
Shain SaritVass Vilmos2016-01-08 10:00:00The Relations Between Self Efficacy, Self Control, Timing of Testing and Type of School Transitions Among 1st Graders, 7th Graders and High School Students in Israel.2016-03-03
Mészárosné Kóris RitaKároly Krisztina2016-06-14 12:00:00Business English Teacher Competencies:A Mixed-method Study of the Required Competencies of Business English Teachers for Running In-company Business English Courses at Multinat. Comp. in Hungary2016-07-14
Marton EszterPapp Gabriella2019-09-27 14:00:00A szülő és az iskola kapcsolata, szerepe a sikeres együttnevelés megvalósításában2019-11-21
Révész JuditFalus Iván2011-11-08 09:30:00Mentorok a tanárképzés rendszerében2011-12-08
Heiszer Katalin VeronikaMarton Klára2018-06-13 14:00:00Participatív kutatás értelmi sérült személyekkel: a Play Decide módszer adaptációja2018-09-27
Szénich AlexandraVámos Ágnes2007-12-10 08:00:00Az idegennyelv-tudás érvényessége2008-02-07
Marcsekné Lukács ValériaBábosik István2008-06-25 10:00:00A nehezen nevelhető gyermekek helyzetének elemzése a magyar iskolarendszerben2008-09-04
Jászi ÉvaBalázs Sándor2014-03-06 10:00:00Az együttnevelés kihívásai a pedagógusképzésben2014-06-12
Chaw Ei PhyuKopp Erika2023-10-04 10:00:00Practicum in Preservice Teacher Education in Myanmar2023-11-06
Csereklye ErzsébetBoreczky Ágnes2013-04-16 14:00:00A tanulói sokféleség és a tanárok multikulturális nézetei2013-05-15
Novák Géza MátéTrencsényi László2011-01-07 11:00:00A drámapedagógia hatása tizenévesek értékorientációjára. Egy színházi nevelési program működése az osztályteremben2011-03-17
Köves SzilviaKárpáti Andrea2009-06-22 14:00:00A hazai rajzoktatás története (1777-1944) kortárs nevelési és művészeti irányzatok tükrében2009-08-27
Kubinger-Pillmann JuditVass Vilmos2014-05-16 10:00:00Az előzetes tudás szerepe az irodalomtanításban: A középiskolás diákok előzetes tudásának szerepe a posztmodern lírai művek tanításakor2014-06-12
Varjasi GyulaPukánszky Béla2013-11-14 14:00:00A tanárképző főiskolai ének-zenetanárképzés pedagógiai sajátosságainak történeti összehasonlító elemzése Magyarországon 1928-tól napjainkig2013-12-11
Mócz DóraTorgyik Judit2011-03-17 14:00:00A permanens művelődés, élethosszig tartó tanulás jelentősége az egyén életútjában, különös tekintettel a 40-50 éves korosztály sajátosságaira2011-06-15
Kálmán OrsolyaFalus Iván2009-06-29 14:00:00A hallgatók tanulási sajátosságai és ezek változásai2009-08-27
Bárd EditNémeth András2016-04-20 15:00:00Múzeum – az élményszerű tanulás helyszíne – A múzeumpedagógia jelene és lehetőségei2016-07-14
Németh János IstvánStriker Sándor2017-03-21 14:00:00Az egész életen át tartó tanulás a kultúra, a kultúrafogalom és a kultúraközvetítés rendszerében2017-05-25
Horváth ZsuzsannaIllés Anikó2020-01-09 10:00:00Sajátos nevelési igényű fiatalokból álló csoportok komplex vizsgálata mozgás- és táncterápiás folyamatok tükrében2020-02-13
Széll ZsófiaSzabó Éva2024-01-30 13:00:00The Case Of Creativity In English Teacher Education: The Teacher Educators’ Perspective At A Hungarian University2024-02-26
Gulyás AndreaKopp Erika2022-09-20 10:00:00A Waldorf-pedagógusok munkájának értékelése2022-11-02
Stéger CsillaHalász Gábor2012-06-04 15:00:00Tanárképzési helyzetkép a bolognai reformok után2012-07-17
Czető KrisztinaLénárd Sándor2018-12-18 11:00:00Fiatalok iskolaképének, iskolával kapcsolatos nézeteinek, jövőképének vizsgálata2019-04-04
Brózik-Piniel KatalinKormos Judit2009-12-15 10:00:00The Development of foreign language classroom anxiety in secondary school2010-02-18
Fishman LioraFalus Iván2008-10-31 08:00:00’To Teach Gifted Students’ Teaching the Gifted and Its Significance for Teachers Who Teach in Gifted Classes in Regular Schools2009-01-29
Lajtai ÁdámDóczi Brigitta2022-12-07 14:00:00The Potentials of Video Games in the Process of English Language Learning and the Practice of Language Teaching in the Hungarian Context2023-02-23
Dóczi BrigittaKormos Judit2012-06-26 10:00:00Mapping the Changes in the Mental Lexicon of Pre-intermediate Learners of English: A longitudinal study of depth of word knowledge development2012-12-13
Földes Petra2010-02-09 11:00:00Az iskolai agresszió rendszerelméletű értelmezése-Lehetőségek a beavatkozásra és intézményi fogadtatásuk2010-02-18
Podráczky JuditSzabolcs Éva2007-05-30 15:00:00Óvodaügy a 19. századi magyar társadalomban2007-07-12
Rajnai JuditBábosik István2008-11-17 12:00:00Közoktatás-politikai koncepciók a rendszerváltás utáni Magyarországon 1990és 1998 között2009-01-29


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )