témavezető | kutatási téma | jelentkezési határidő | helyszín (magyar oldal) |
---|
|
|
|
|
Lóczy Dénes | A földhasználat és az éghajlatváltozás összefüggései száraz területeken | 2024-05-31 | FDI |
Máté Éva | A térbeli- és társadalmi mobilitás sajátos átalakulása rurális terekben | 2024-05-31 | FDI |
Pap Norbert | A Balkán és a Közel-Kelet geopolitikája | 2024-05-31 | FDI |
Pap Norbert | Történelmi városok szimbolikus terei és a helyi identitás. | 2024-05-31 | FDI |
Pap Norbert | Military landscape kutatások oszmánkori csataterek vonatkozásában | 2024-05-31 | FDI |
Pirisi Gábor | Újraiparosítási stratégiák társadalmi és gazdasági hatásrendszere félperiférikus régiókban | 2024-05-31 | FDI |
Pirkhoffer Ervin | Korszerű oktatás-technológiai, oktatás-módszertani innovációk, a mesterséges intelligencia, a kollaborációs tér alkalmazása a természetföldrajzi oktatásban és kutatásban. | 2024-05-31 | FDI |
Reményi Péter | kritikai politikai földrajz | 2024-05-31 | FDI |
Reményi Péter | Délkelet-Európa (Balkán) politikai földrajza, geopolitikája | 2024-05-31 | FDI |
Reményi Péter | Határföldrajz | 2024-05-31 | FDI |
Szabó Géza | Az EU-s források hatása a turizmus fejlődésére | 2024-05-31 | FDI |
Tésits Róbert | Társadalmi-területi esélyhátrányok és a felzárkóztatás lehetőségei | 2024-05-31 | FDI |
Tésits Róbert | A hazai munkaerőpiac területi problémái | 2024-05-31 | FDI |
Bessenyei István György Szabó Norbert | Gazdasági növekedés csökkenő népesség mellett | 2024-09-30 | PTE K |
Kőrösi László | Növényi eredetű bioaktív vegyületek folyadékkromatográfiás izolálása és antimikrobiális hatásuk tanulmányozása | 2024-05-31 | SzBKI |
Kőrösi László | Funkcionalizált nanorészecskék előállítása növényi kivonatokkal és antimikrobiális hatásuk tanulmányozása élelmiszer-biztonsági jelentőségű baktériumokon | 2024-05-31 | SzBKI |
András Csaba | Kortárs fókuszú kritikai kultúraelméleti kutatások | 2024-07-01 | IroDI |
András Csaba | Filmesztétikai kérdések irodalom- és kultúratudományos megközelítésben | 2024-07-01 | IroDI |
Bókay Antal | Poétika, költészetelmélet és költői gyakorlat a XX. században, József Attila poétikája | 2024-07-01 | IroDI |
Bókay Antal | A pszichoanalízis elmélete, pszichoanalízis és kultúra, a magyar pszichoanalízis története | 2024-07-01 | IroDI |
Bókay Antal | Modern magyar és angol-amerikai költészet. | 2024-07-01 | IroDI |
Bókay Antal | Pszichoanalízis és irodalomtudomány | 2024-07-01 | IroDI |
Bókay Antal | A modern irodalomtudomány irányai, és az amerikai dekonstrukció. | 2024-07-01 | IroDI |
Jákfalvi Magdolna | A színház mint gondolatalakzat: tudományelméleti közelítések | 2024-07-01 | IroDI |
Jákfalvi Magdolna | Irodalom és színházművészet kapcsolata | 2024-07-01 | IroDI |
Jákfalvi Magdolna | Magyar színháztörténet 1945–1989 | 2024-07-01 | IroDI |
Jankovits László | Régi magyarországi irodalmi szövegek poétikai és retorikai értelmezése | 2024-07-01 | IroDI |
Kisantal Tamás | A holokauszt irodalmi és filmes reprezentációja | 2024-07-01 | IroDI |
Kisantal Tamás | Narratológia és társadalomtudományok | 2024-07-01 | IroDI |
Kiss Gabriella | Az ezredforduló és a 21. század magyar rendezői színháza | 2024-07-01 | IroDI |
Kiss Gabriella | A nevetés polgári színházának (operett, jól-megcsinált színdarab, népszínmű) műfajai | 2024-07-01 | IroDI |
Kiss Gabriella | A színházi nevelés, dráma- és színházpedagógia múltja és jelene a kortárs (alkalmazott) színháztudomány horizontjából | 2024-07-01 | IroDI |
Kurdi Mária | A kortárs brit dráma főbb irányai és képviselőinek magyarországi fogadtatása | 2024-07-01 | IroDI |
Kurdi Mária | A XX. szazad eleji brit modernizmus nemzetkozisege | 2024-07-01 | IroDI |
Kurdi Mária | Kisebbségi csoportok ábrázolásának specifikus formái a kortárs angol nyelvű drámában és performansz művészetben | 2024-07-01 | IroDI |
Lilón Antonio Domingo | Latin-Amerika az irodalom tükrében | 2024-07-01 | IroDI |
Mekis D János | Poétikai formációk a 20. századi magyar elbeszélő irodalomban | 2024-07-01 | IroDI |
Mekis D János | Poétikai formációk a 20. századi és kortárs magyar költészetben | 2024-07-01 | IroDI |
Milbacher Róbert | Diskurzus-elemzések a XIX. századi magyar irodalomban | 2024-07-01 | IroDI |
Milbacher Róbert | A magyar romantika félreolvasása | 2024-07-01 | IroDI |
Milbacher Róbert | A magyar irodalom emlékezethelyei | 2024-07-01 | IroDI |
Müller Péter | 20. századi angol, amerikai és ír drámairodalom | 2024-07-01 | IroDI |
Müller Péter | Színházelméleti kutatások | 2024-07-01 | IroDI |
Müller Péter | Magyar drámairodalom a 20. század második felétől máig | 2024-07-01 | IroDI |
Orbán Jolán | Jacques Derrida művészetelmélete és médiaelmélete | 2024-07-01 | IroDI |
Orbán Jolán | Dekonstrukció a magyar irodalomban és irodalomelméletben | 2024-07-01 | IroDI |
Orbán Jolán | Jacques Derrida prózapoétikája és líraelmélete | 2024-07-01 | IroDI |
Pálfy Eszter | Nőírók a 19. századi magyar irodalomban | 2024-07-01 | IroDI |
Popovics Zoltán | „A csend beszél” – Maurice Blanchot munkássága | 2024-07-01 | IroDI |
Popovics Zoltán | Művészeti ágakon túl – A kortárs francia filozófia irodalmi, irodalomelméleti, képelméleti, narratológiai összefüggései | 2024-07-01 | IroDI |
Sári László | Poszt-posztmodern prózapoétikák | 2024-07-01 | IroDI |
Szabó Tünde | Szövegek dialógusa az orosz kultúra terében | 2024-07-01 | IroDI |
V. Gilbert Edit | Összehasonlító kortárs világirodalmi tanulmányok | 2024-07-01 | IroDI |
V. Gilbert Edit | Irodalmi-kulturális befogadásvizsgálatok | 2024-07-01 | IroDI |
V. Gilbert Edit | Alkalmazott irodalomtudomány | 2024-07-01 | IroDI |
Vöő Gabriella | Regény és régió: térképzetek a modern és kortárs amerikai prózában | 2024-07-01 | IroDI |
Vöő Gabriella | Transzatlanti folyamatok a 19. századi amerikai prózairodalomban | 2024-07-01 | IroDI |
Weiss János | Fejezetek a 20. század második felének német nyelvű irodalmából | 2024-07-01 | IroDI |
Weiss János | 20. századi esztétikai koncepciók | 2024-07-01 | IroDI |
Ács Marianna | Iskola és emlékezete | 2024-05-25 | OTNDI |
Albert Gábor | Tankönyvpiac - tankönyvhasználat - iskolatörténet | 2024-05-25 | OTNDI |
Albert Gábor | Történeti stúdiumok és tananyagtartalmak az agrárszakoktatás intézményrendszerében a XX. század első felében | 2024-05-25 | OTNDI |
Albert Gábor | A felsőfokú agrárszakoktatás első intézményszervezői | 2024-05-25 | OTNDI |
Bacsa-Bán Anetta | A pályakövetés lehetőségei, perspektívái a pedagógusképzés különböző szintjein (pályán maradás, pályaszocializáció). | 2024-05-25 | OTNDI |
Bacsa-Bán Anetta | A szakmaipedagógus-képzés és a szakmai pedagógusok helyzete és perspektívái az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli oktatásban | 2024-05-25 | OTNDI |
Bajusz Klára | Az időskori tanulás hatása az életvitelre (idősoktatás, gerontagógia) | 2024-05-25 | OTNDI |
Bajusz Klára | Az iskolázatlanság társadalmi voantkozásai | 2024-05-25 | OTNDI |
Bajusz Klára | Tanulási motivációk és gátak. Motivációs eszközök. Reziliencia | 2024-05-25 | OTNDI |
Bene Krisztián | A magyarországi francia nyelvoktatás története | 2024-05-25 | OTNDI |
Bene Krisztián | A 20. század első felének magyar oktatástörténete | 2024-05-25 | OTNDI |
Bene Krisztián | A franciaországi oktatási rendszer jellegzetességei | 2024-05-25 | OTNDI |
Bertalan Péter | Oktatási hálózatok a 21. században | 2024-05-25 | OTNDI |
Bertalan Péter | Egy adott régió, megye oktatástörténeti trendjeinek a feltárása | 2024-05-25 | OTNDI |
Bertók Rózsa | Pedagógus-etika | 2024-05-25 | OTNDI |
Bredács Alice Mária | A pozitív pedagógia és a reziliencia szerepe és fejlesztésük lehetőségei a nevelésben és az oktatásban | 2024-05-25 | OTNDI |
Bredács Alice Mária | A művészeti képzés, oktatás és nevelés hagyományos és alternatív formái és lehetőségei | 2024-05-25 | OTNDI |
Bredács Alice Mária | A hagyományos, a digitális eszközökkel és a mesterséges intelligenciával támogatott oktatás „jó gyakorlatai” a művészeti vagy a szakmai képzésben, oktatásban, nevelésb | 2024-05-25 | OTNDI |
Bús Imre | A játék kutatása a pedagógiai gyakorlat fejlesztéséhez | 2024-05-25 | OTNDI |
Cserné Adermann Gizella | A tanulási környezet szerepe a tanulás támogatásában | 2024-05-25 | OTNDI |
Cserné Adermann Gizella | Önbeteljesítő jóslatok – Pygmalion hatás a pedagógiában | 2024-05-25 | OTNDI |
Cserti Csapó Tibor | A cigány népesség szociológiai problémái Magyarországon és összefüggésük az oktatásüggyel | 2024-05-25 | OTNDI |
Cserti Csapó Tibor | Oktatás és társadalom | 2024-05-25 | OTNDI |
Cserti Csapó Tibor | Hazai kisebbségek és a kisebbségvédelem helyzete, kisebbségi oktatáspolitika | 2024-05-25 | OTNDI |
Csima Melinda | Sajátos nevelési igényű gyermekek iránti attitűd vizsgálata pedagógusok körében | 2024-05-25 | OTNDI |
Csima Melinda | Egészségműveltség vizsgálata különböző szociodemográfiai jellemzőkkel rendelkező csoportok esetén, az egészségműveltség mérésének lehetőségei | 2024-05-25 | OTNDI |
Czabaji Horváth Attila | Az informális tanulás szerepe a tanulás-tanítás folyamatában | 2024-05-25 | OTNDI |
Dezső Renáta Anna | Egyéni és társas jóllét nevelési és oktatási intézményekben | 2024-05-25 | OTNDI |
Dezső Renáta Anna | Educational Experiments | 2024-05-25 | OTNDI |
Di Blasio Barbara | Gyógypedagógia, pszichopedagógia | 2024-05-25 | OTNDI |
Di Blasio Barbara | Tanárképzés, pályaszocializáció | 2024-05-25 | OTNDI |
Di Blasio Barbara | Börtönpedagógia | 2024-05-25 | OTNDI |
Di Blasio Barbara | Tanulástudományok, szakmódszertan | 2024-05-25 | OTNDI |
Fischer Márta | Fordítás(politika) és tudástranszfer | 2024-05-25 | OTNDI |
Fischer Márta | Magyar és idegen nyelvű tankönyvek / pedagógiai szövegek terminológiai szempontú elemzése | 2024-05-25 | OTNDI |
Gálosi Adrienne | 1. A művészet lehetséges funkciói történeti áttekintésben, valamint a kortárs társadalomban, ill. az autonóm művészet problémája | 2024-05-25 | OTNDI |
Gálosi Adrienne | Az esztétikai tanulás és nevelés céljai és lehetőségei a mai társadalomban | 2024-05-25 | OTNDI |
Gocsál Ákos | IKT-használat az iskolában | 2024-05-25 | OTNDI |
Gocsál Ákos | Verbális és nemverbális kommunikáció a pedagógiában | 2024-05-25 | OTNDI |
Hegedűs Roland | Sajátos nevelési igényű tanulók lemorzsolódással való veszélyeztetettségének vizsgálata az Észak-Magyarország régióban | 2024-05-25 | OTNDI |
Heidl György | Személyiségfejlesztés az európai filozófiai és teológiai hagyományban | 2024-05-25 | OTNDI |