Témakiírások doktori iskolánkénti megjelenítése
Válasszon intézményt, majd doktori iskolát, vagy adja meg a doktori iskola azonosítószámát.
 
intézmény neve
doktori iskola
keresett doktori iskola azonosítója
helyszín rövidítés
jelentkezési határidő szerint
 
Szegedi Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola aktuális témakiírásai

témavezető

kutatási téma

jelentkezési határidő

helyszín (magyar oldal)
Farkas ÉvaA felnőttoktatói professzió vizsgálata2025-01-10NI
Vidákovich TiborA formatív és a diagnosztikus értékelés és az iskolai munka fejlesztése2025-01-10NI
Dombi AlicePedagóguskép a 19. században2025-01-10NI
Molnár Edit KatalinÍrásbeli szövegalkotás, fogalmazásképesség2025-01-10NI
Pásztor AttilaGondolkodási képességek mérése és fejlesztése2025-01-10NI
Molnár GyöngyvérAz iskolai tudás minőségét javító digitális fejlesztő programok fejlesztése, illetve hatásvizsgálata2025-01-10NI
Orosz GáborKonstruktív és destruktív versengés2025-01-10NI
Kerek FerencMilyen módszerekkel lehetne a közoktatásban történő énekórák hatékonyságát növelni?2025-01-10NI
Vígh TiborIdegen nyelvi kompetenciák fejlődése, mérése és értékelése2025-01-10NI
Nikolov MarianneIndividual differences in language learning2025-01-10NI
Farkas ÉvaA nem formális környezetben szerzett tanulási eredmények elismerése2025-01-10NI
Vidákovich TiborA vizsgák fejlesztésének, a vizsgatesztek kidolgozásának elmélete és gyakorlata2025-01-10NI
Dombi Alice19. századi ábécés- és olvasókönyvek vizsgálata tartalomelemzéssel2025-01-10NI
Molnár Edit KatalinAz írásbeliséghez kötődő képességek a felsőoktatásban2025-01-10NI
Hódi ÁgnesAz olvasás-szövegértés értékelése és fejlesztése2025-01-10NI
Molnár GyöngyvérKépességfejlesztés és a képességek fejlődésének vizsgálata multimédiás környezetben2025-01-10NI
Orosz GáborEgyéni különbségek mérése: versengés, iskolai csalás, időperspektíva, tanulmányi célok és motivációk2025-01-10NI
Kerek FerencA zenehallgatás hatásának vizsgálata deviáns fiatalok körében2025-01-10NI
Vígh TiborTanárjelöltek kompetenciáinak fejlődése2025-01-10NI
Nikolov MarianneAssessing language proficiency2025-01-10NI
Kálmán AnikóParadigmaváltás a tanulás folyamatában2025-01-10NI
Vidákovich TiborRendszerszintű vizsgálatok: nemzetközi és hazai mérések az oktatási rendszerben2025-01-10NI
Dombi AliceA szakmai professzió megjelenése: a pedagógiai kézikönyvek tanítóképe2025-01-10NI
Molnár Edit KatalinA tanári tudás fejlődése2025-01-10NI
Hódi ÁgnesInformációs és kommunikációs technológiák az oktatásban2025-01-10NI
Molnár GyöngyvérLogfile analyses, learning analytics, educational data mining2025-01-10NI
Orosz GáborHangulati hatások a társas megismerésben2025-01-10NI
Kerek FerencA zenei tehetséggondozás számos formáját alkalmazzák világszerte. Hogyan lehetne ezeket összekapcsolni és ezzel művészetoktatásunkat hatékonyabbá tenni?2025-01-10NI
Szenczi-Velkey BeátaAz affektív tényezők szerepe atipikusan fejlődő tanulók iskolai sikerességében2025-01-10NI
Nikolov MarianneIndividual differences in language learning2025-01-10NI
Kálmán AnikóNew teaching methods and learning environments to empower learners in the globalising world.2025-01-10NI
Vidákovich TiborA kompetenciák mérése, a kompetencia-alapú oktatás eredményességének értékelése2025-01-10NI
Pikó BettinaPedagógusok és más segítő hivatásúak egészségvédelme: munkahelyi stressz, munkaelégedettség, pszichoszomatikus stressz-indikátorok2025-01-10NI
Géczi JánosA felsőoktatási diákrekrutáció kérdései2025-01-10NI
Tóth EditRendszerszintű vizsgálatok tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatása2025-01-10NI
Molnár GyöngyvérAssessment and development of thinking skills in technology-based environment2025-01-10NI
Tarkó KláraMultikulturális és interkulturális nevelés2025-01-10NI
Kerek FerencMilyen pedagógiai eszközökkel illetve módszerekkel lehetne növelni a klasszikus zenei pályára készülő diákok érdeklődését?2025-01-10NI
Szenczi-Velkey BeátaAz olvasási motiváció fejlesztése2025-01-10NI
Kőfalvi TamásIKT eszközök a kompetenciafejlesztés szolgálatában2025-01-10NI
Kasik LászlóA szociálisprobléma-megoldás fejlődése2025-01-10NI
Csíkos CsabaA metakogníció jelenségvilága, metakognícióra alapozott iskolai fejlesztés2025-01-10NI
Pikó BettinaIskoláskorú fiatalok egészségmagatartása és problémaviselkedése2025-01-10NI
Géczi JánosAz iskolai oktatás céljainak történeti változása2025-01-10NI
Janurik MártaA zenei képességek és a végrehajtó funkció kapcsolatának vizsgálata óvodáskorban2025-01-10NI
Nagy LászlónéA gondolkodás fejlesztése a természettudományos tantárgyakban2025-01-10NI
Tarkó KláraEgészséges életmódra nevelés, egészségfejlesztés a köznevelésben és a felsőoktatásban2025-01-10NI
Kerek FerencA hangszerjáték elemeinek minőségi alakulása és az általános személyiségi jegyek változásának kapcsolódási pontjai2025-01-10NI
Sallay ViolaKörnyezeti-érzelmi önszabályozási folyamatok és egészség az oktatási intézményekben2025-01-10NI
Kőfalvi TamásIKT kompetenciák felmérése és fejlesztése a felnőttoktatásban2025-01-10NI
Kasik LászlóA személyközi problémák megoldásának elkerülése2025-01-10NI
Csíkos CsabaA matematikai gondolkodás stratégiai elemeinek értékelése és fejlesztése2025-01-10NI
Pikó BettinaA rizikó- és protektív megközelítés alkalmazása az egészségnevelésben2025-01-10NI
Géczi JánosA tudáskoncepció és a műveltségfelfogás történeti változása2025-01-10NI
Hercz MáriaEntrepreneurial Education with Active Learning Strategy2025-01-10NI
Nagy LászlónéAz analógiás gondolkodás fejlesztése a természettudományi tantárgyakban2025-01-10NI
Fejes József BalázsA tanulási motiváció és a környezeti tényezők összefüggése2025-01-10NI
Kerek FerencA hangszeres képzés és a zenei nevelés kapcsolata2025-01-10NI
Dombi JuditDigitális kommunikációs technológiák hatása a nyelvtanulásra2025-01-10NI
Kőfalvi TamásDigitális tananyagfejlesztés2025-01-10NI
Kasik LászlóA szociálisprobléma-megoldás fejlesztési lehetőségei2025-01-10NI
Józsa KrisztiánAz iskolai teljesítményeket befolyásoló affektív tényezők2025-01-10NI
Kárpáti AndreaPedagógusok informatikai kompetenciája és pedagógiája2025-01-10NI
Géczi JánosA természettudományos világkép és az iskolai tantervek2025-01-10NI
Hercz MáriaSupporting teachers and trainees2025-01-10NI
Szokolszky ÁgnesAz otthon és az iskola környezetpszichológiai kutatása2025-01-10NI
Fejes József BalázsA méltányos oktatás rendszerszintű támogatása2025-01-10NI
Korom ErzsébetA tanulói aktivitásra alapozott tanítási-tanulási módszerek fejlesztése2025-01-10NI
Dombi JuditMásodik nyelvi pragmatika2025-01-10NI
Kőfalvi TamásA távoktatás infokommunikációs környezete2025-01-10NI
Habók AnitaA tanulás tanulásának kutatása. A tanulással kapcsolatos nézetek.2025-01-10NI
Németh DezsőAz implicit/procedurális tanulás és annak fejlesztése2025-01-10NI
Kárpáti AndreaA „társadalmi háló” (social web, Web2) szerepe az oktatásban2025-01-10NI
D. Molnár ÉvaÖnszabályozás és gondoskodás etika2025-01-10NI
Hercz MáriaPedagógusok, pedagógusjelöltek, szülők és a nevelés gyakorlata2025-01-10NI
Szokolszky ÁgnesSzituált tanulás, mester melletti tanulás2025-01-10NI
Farkas ÉvaA felnőttképzés társadalmi és gazdasági összefüggései2025-01-10NI
Korom ErzsébetA tartalmi tudás szerveződése, az ismeretek tanulása és tanítása2025-01-10NI
Dombi JuditTanórán kívüli angol nyelvi input szerep a nyelvtanulásban2025-01-10NI
Radványi KatalinAz élethosszig tartó tanulás jelentősége, hatásai és lehetséges formái kognitív zavarral élő személyeknél2025-01-10NI
Habók AnitaA tanulási stratégiák és technikák hatása az értelemgazdag tanulásra.2025-01-10NI
Molnár GyöngyvérA digitális írástudás, informatikai kompetencia fejlődése és fejlesztése2025-01-10NI
Kárpáti AndreaEsztétikai nevelési irányzatok története, elmélete és hatásvizsgálata2025-01-10NI
D. Molnár ÉvaA tanulás hatékony és nem hatékony stratégiái2025-01-10NI
Kerek FerencAz ének-zene oktatásával kapcsolatos tanterv elemzések és tantervfejlesztések2025-01-10NI
Kapornai KrisztinaRizikó és protektív tényezők a gyermek és serdülőkori mentális zavarokban2025-01-10NI
Krajcsi AttilaNumerikus megismerés2025-01-10NI
Farkas ÉvaA tanulási eredmény alapú képzéstervezés és –fejlesztés lehetőségei a szakképzésben/felnőttképzésben/felsőoktatásban2025-01-10NI
Korom ErzsébetA természettudományos műveltség összetevőinek vizsgálata, fejlesztése2025-01-10NI
Radványi KatalinÉrtelmi fogyatékosnak minősített személyek tanulási sajátosságai, oktatásuk lehetőségei, nevelésük eredményességét befolyásoló tényezők2025-01-10NI
Habók AnitaAz anyanyelvi és idegen nyelvi olvasási stratégiák vizsgálata.2025-01-10NI
Molnár GyöngyvérA problémamegoldó képesség fejlesztésének lehetőségei2025-01-10NI
Kárpáti AndreaVizuális képességek az Új Képkorszakban – „gyermekrajz” hagyományos és digitális médiumokban2025-01-10NI
Steklács JánosTanulási képességek és kognitív folyamatok szemmozgáskövetéses vizsgálata2025-01-10NI
Kerek FerencA digitális kotta mint digitális tananyag2025-01-10NI
Kiss EnikőÉletminőség és mentális betegség a gyermek- és serdülőkorban2025-01-10NI
Jámbori SzilviaÉnkép, jövőkép és önértékelés serdülőkorban2025-01-10NI
Farkas ÉvaA felnőttképzés finanszírozási technikái2025-01-10NI
Vidákovich TiborA hozzáadott érték értelmezése és meghatározásának lehetőségei az oktatásban2025-01-10NI
Radványi KatalinA szülői elfogadás hatása a nevelési attitüdre eltérő fejlődésű gyermek esetén2025-01-10NI