name of doctoral candidate | thesis supervisor | co-supervisor | date of defense | title of thesis | date of decision of DS |
---|
|
|
|
|
|
|
László Mészáros | György Mikonya | Ibolya Tar | 2012-07-03 10:00:00 | Az ókori Európa nevelésügye | 2012-12-13 |
Nóra Imre | Judit Hegedűs | Júlia Szekszárdi | 2018-01-24 10:00:00 | A szülői részvétel szerepe a tanulók iskolai pályafutásának alakulásában | 2018-03-08 |
Ágota Antalka | Ágnes Vámos | Éva Szabolcs | 2015-12-11 14:00:00 | A tanári kiégés feltérképezése Kovászna megye középiskolai tanárainak körében | 2016-03-03 |
Gyöngyi Gál | Erzsébet Cs.Czachesz | Éva Sallai | 2014-02-25 14:00:00 | A Magyarországra áttelepedett erdélyi magyar pedagógusok szakmai és társadalmi integrációja | 2014-06-12 |
Gabriella Dóczi-Vámos | Iván Falus | Nóra Rapos | 2017-07-14 14:00:00 | Iskolai agresszió és az iskola belső világa | 2017-11-23 |
Carla Liege Rodrigues Pimenta | Zoltán Rónay | András Németh | 2023-03-24 10:00:00 | Attributes of Higher Education and Quality of Institutional Strategies in Times of Globalization in Hungary and Germany | 2023-05-26 |
Domokos Zoltán Csomortáni | Zsolt Demetrovics | Zsuzsa Mesterházi | 2015-04-30 13:00:00 | Túl jó / elég rossz szülők. A pszichológiai túlvédés okai, jellemzői, következményei és kezelési lehetőségei | 2015-10-01 |
Réka Eszenyi | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-03-12 10:00:00 | Online Chat in the Secondary School EFL Class | 2007-07-12 |
Ildikó Lázár | Dorottya Holló | Péter Medgyes | 2007-06-04 10:00:00 | The Role and Status of Intercultural Communication Training in English Language Teacher Education in Hungary | 2007-07-12 |
Emese Berzsenyi | András Németh | András Máté-Tóth | 2017-07-04 11:00:00 | A fogyatékos személyek nevelésének története interkulturális megközelítésben, az ábrahámi vallások – a zsidóság, a kereszténység és az iszlám – szent könyveiben megfogalmazott tanítások tükrében | 2017-10-12 |
Boglárka Vekety | Zsófia Garai-Takács | Herman Nico Alexander Logemann | 2023-03-01 16:00:00 | The Effect of Mindfulness-Based Interventions on Children’s Self-Regulation | 2023-05-26 |
Katalin Andrea Gátas-Aubelj | Ágota Szekeres | Mária Kraiciné Szokoly | 2020-06-19 14:00:00 | Diszlexiás hallgatók helyzete a magyar felsőoktatásban | 2020-08-06 |
Ivett Judit Kovács | Erzsébet Cs.Czachesz | Judit Kovács | 2020-11-16 10:00:00 | Nemzetközi óvodák szervezeti kultúrája és interkulturális pedagógusközössége | 2021-03-19 |
Csilla Pesti | János Győri | Erika Kopp | 2019-03-21 14:00:00 | The evolution of teacher education programs in different countries with a special focus on the role of practicum in developing teacher competences | 2019-06-18 |
Mária Rita Hoffmann | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-03-23 10:00:00 | Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre | 2018-06-01 |
Mária Magdolna Flamich | Erzsébet Golnhofer | György Könczei | 2018-02-20 10:00:00 | Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben | 2018-06-01 |
Ádám Tibor Gusztafik | György Bárdos | Miklós Koltai | 2023-11-23 09:00:00 | Motoros képességek teljesítményösszetevőinek vizsgálata utánpótláskorú labdarúgóknál | 2024-02-26 |
Szilvia Tóth-Mózer | János Ollé | Andrea Kárpáti | 2016-02-18 15:00:00 | Digitális nemzedék a tanulási folyamatban. Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. | 2016-05-19 |
Ágnes Varga | Klára Marton | Zoltán Jakab | 2023-05-24 16:00:00 | Zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra | 2023-07-17 |
Bálint Feyér | Kata Csizér | Éva Illés | 2016-07-15 10:00:00 | Investigating Hungarian EFL Learners’ Comprehension and Attitudes Pertaining to English Speech Varieties | 2016-09-15 |
Ádám Laki | Attila Szabó | Ferenc Ihász | 2022-07-05 10:00:00 | Sportágra jellemző döntéshozatali képességre alapozott prognosztizáló módszer kidolgozása sportági kiválasztás céljából | 2022-11-02 |
Attila Károly Molnár | Mária Kraiciné Szokoly | Judit Hegedűs | 2022-09-07 13:00:00 | Fogvatartottak reintegrációt támogató tanulásának vizsgálata három büntetés-végrehajtási intézetben | 2022-11-02 |
Luca Alexa Erdei | Erika Kopp | Gábor Halász | 2023-03-02 14:30:00 | A nemzetközi együttműködésben megvalósuló közös képzési programok által indukált szervezeti tanulási folyamatok vizsgálata a felsőoktatásban | 2023-05-26 |
Katalin Tünde Pap | Edit Bodonyi | Judit Györgyiné Koncz | 2013-02-05 13:00:00 | Az esztétikai nevelés történeti áttekintése, különös tekintettel a reformpedagógiai gyökerekre, és szerepe a mai középiskolai irodalom és művészeti tantárgyak oktatásában | 2013-03-21 |
Gabriella Pataky | Edit Bodonyi | Emil Gaul | 2011-06-15 15:30:00 | Tárgykészítés-tárgytervezés a 6-12 éves gyerekek vizuális nevelésében, egy diagnosztikus mérés tükrében | 2011-09-15 |
Ibolya Túri | Iván Falus | Éva Feketéné Szabó | 2018-06-13 16:00:00 | Konduktorjelöltek nézetrendszerének alakulása a konduktorképzés folyamán | 2018-09-27 |
Andrea Asztalos | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2020-05-21 10:00:00 | Az általános iskolai ének-zene tanárok, tanítók gondolkodása a gyerekek zenei képességeinek fejlesztésével, a tanítással és az értékeléssel kapcsolatban | 2020-08-06 |
Anikó Fekete | Gábor Bodnár | Anikó Fehérvári | 2024-01-29 11:00:00 | A kreatív zenélés oktatása | 2024-02-26 |
Melinda Kardos | Éva Sallai | Iván Falus | 2019-01-24 11:00:00 | A tanári nézetrendszer, az osztálytermi interakciók és a tanulói motivációs rendszer összefüggései | 2019-04-04 |
Tibor Vámos | Lajos Kullmann | Zoltán Dénes | 2020-05-20 10:00:00 | A variábilis gyakorlás hatása izometriás szorítóerő tanulásakor | 2020-08-06 |
Esther Gutierrez Eugenio | Éva Illés | Kata Csizér | 2018-02-23 10:00:00 | L3 teachers’ beliefs about multilingualism in Europe | 2018-06-01 |
Imre Fekete | Brigitta Dóczi | Kata Csizér | 2022-06-28 15:00:00 | Dimensions of Information and Communications Technology Use: A Mixed Methods Study of Hungarian English Majors and University EFL Teachers | 2022-10-27 |
Réka Asztalos | Éva Major | Kata Csizér | 2016-04-28 15:00:00 | The Pedagogical Purposes of the Use of Virtual Learning Environments and Web 2.0 Tools in Tertiary Language Teaching in a Blended Learning Environment | 2016-07-14 |
Balázs Fajt | Éva Illés | Kata Csizér | 2022-11-29 15:00:00 | EFL learning through extramural English activities in the Hungarian secondary education context: A mixed methods study | 2023-02-23 |
Kármen Kinga Svastics | Péter Zászkaliczky | Sára Csillag | 2024-01-30 13:00:00 | Fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci részvételének kritikai diskurzuselemzése a hazai Emberi Erőforrás Tanácsadó (MA) képzésben | 2024-02-26 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Yusuf Fakhraddin Hussein | László Bernáth | Csaba Csíkos | 2023-06-27 16:00:00 | The Effect of Teaching Conceptual Knowledge on Students’ Achievement in, Anxiety About, and Attitude Toward Mathematics in the Kurdistan Region of Iraq | 2023-10-02 |
Nedda Ilona Kolosai | Mária M. Nádasi | Antal Bugán | 2013-02-12 13:00:00 | Kisiskoláskor és történeti idő - az 1950-es évek kisiskoláskorára vonatkozó narratívák tartalomelemzése | 2013-03-21 |
Erzsébet Sarlós | István Nahalka | Szilvia Boros | 2022-07-08 13:00:00 | Az intézményes keretek között történt szenzomotoros fejlesztés hatása az 5-8 éves gyerekek szenzomotoros fejlődésére, auditív és vizuális tanulási részképességeire | 2022-11-02 |
Henriett Kiss | Éva Szabolcs | Gábor Bodnár | 2020-11-26 11:00:00 | Zenehallgatás az általános iskolai ének-zene órákon az 1960-as években | 2021-03-19 |
Janka Balogh | András Németh | László Bernáth | 2022-01-18 14:00:00 | Életreform – Mozdulatművészet – Empátia | 2022-04-12 |
Tamás Zsolt Frank | Ágnes Boreczky | Gabriella Baska | 2022-12-01 09:00:00 | Néptanítók sajtóreprezentációja a Horthy-korszakban (1921-1938) | 2023-02-23 |
Ágnes Magyarné Fazekas | Erzsébet Cs.Czachesz | Endre Barkó | 2014-05-08 14:00:00 | Vizsgálatok 15-16 éves tanulók olvasási és médiahasználati szokásairól | 2014-06-12 |
Antal Mór Szűcs | Éva Gyarmathy | Anna Adamikné Jászó | 2023-06-14 11:00:00 | A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre | 2023-07-17 |
Khin Khin Thant Sin | Gábor Halász | | 2023-03-06 10:00:00 | School-university Partnership in Teacher Education in Myanmar | 2023-05-26 |
Vasileios Symeonidis | Gábor Halász | | 2019-01-17 11:00:00 | Europeanisation in Teacher Education Comparative case studies of teacher education policies and practices in Austria, Greece and Hungary | 2019-06-18 |
György Mészáros | István Bábosik | | 2009-06-15 14:00:00 | Az ifjúsági szubkultúrák szerepe a nevelési folyamatban -Iskolai etnográfia. | 2009-08-27 |
Tova Kula | István Bábosik | | 2010-12-13 16:00:00 | Change in the unique characteristics of education and culture experienced by young women in the religious kibbutz movement | 2011-03-17 |
Francis Julian Prescott-Pickup | Edit Kontra | | 2014-03-05 10:00:00 | Adapting to the requirements of academic discourse on entering ELTE University | 2014-06-12 |
Bernadett Babály | Andrea Kárpáti | | 2021-04-27 13:00:00 | A térszemlélet fejlődésének vizsgálata a vizuális nevelés szemszögéből: mérőeszközök, fejlődési korszakok és pedagógiai javaslatok | 2021-06-10 |
Regina Németh | András Németh | | 2013-03-13 11:30:00 | A magyar életreform-törekvések és hatásuk a művészeti nevelésre | 2013-05-15 |
Krisztina Gaskó | Iván Falus | | 2015-12-16 10:00:00 | Tanulási profil mint a tanulásfejlesztés alapja | 2016-03-03 |
Judit Heitzmann | Marianne Nikolov | | 2008-10-29 11:30:00 | A motiváció változásának hosszú távú vizsgálata egy középiskolás angolos csoportban | 2009-01-29 |
Emese Sófalvi | Béla Pukánszky | | 2017-06-06 12:00:00 | Zeneoktatás a kolozsvári Muzsikai Conservatoriumban 1819-1869 között | 2017-10-12 |
Vivien Németh | Stefanik Krisztina Győriné | | 2024-06-25 15:00:00 | „Csak azt szeretném, ha boldog lenne…” Autista gyermekek és felnőttek lehetőségei szülői perspektívából | |
Yvette Orsovicsová | Judit Györgyiné Koncz | | 2013-06-24 14:00:00 | Az alsó tagozatos ének-zene tankönyvek módszertani felépítése, összehasonlító elemzése | 2013-12-11 |
Róbert Erdei | Iván Falus | | 2016-04-01 10:00:00 | Reziliencia és iskolakezdés | 2016-05-19 |
Nárcisz Rita Kulcsár | Éva Feketéné Szakos | | 2021-12-14 14:00:00 | A hallgatói tudás fejlesztése új megközelítésben egy matematikai tantárgyi programban a felnőttkori tanulás szemszögéből | 2022-01-27 |
Péter Ákos Szabó | Marianne Nikolov | | 2007-12-17 11:00:00 | The Internal Dynamics of Cooperative Learning in Secondary School EFL Instruction in Hungary: Three perspectives | 2008-04-03 |
Krisztina Majzikné Lichtenberger | Zoltán Bábosik | | 2008-11-17 14:30:00 | Szocializáció a posztmodern társadalomban és ennek hatása a fiatalok családképére | 2009-01-29 |
Péter Morva | László Trencsényi | | 2017-11-24 10:00:00 | Hagyományos és új utak keresése a fiataloknak szánt zenei ismeretterjesztésben – médiumok szerepe (Pedagógiai elemzés) | 2018-03-08 |
Ferenc Pálvölgyi | István Bábosik | | 2009-12-07 09:00:00 | Az erkölcsi nevelés univerzális modellje | 2009-12-09 eredménytelen |
Anna Pereszlényi | Dorottya Holló | | 2023-06-13 16:00:00 | The Role of Using Literature in EFL Classes for Developing English Majos University Students’ Critical Reading and Interpretation Skills: A Study of Perceptions and Practices | 2023-07-17 |
Barzan Hama Karim | Éva Major | | 2019-11-18 14:00:00 | Exploring the possibilities of improving the situation of ICT in teaching EFL: the case of public universities in Iraqi Kurdistan | 2020-02-13 |
Sara Sher | Iván Falus | | 2009-06-22 10:30:00 | The Relationship between Empathic Ability and Modes of Existence and the Development of Positive Selfesteem and Sense of Empowerment among the Participants in a Training Program for Group Instructors | 2009-08-27 |
Péter Bánka | András Emőkey | | 2011-02-07 11:00:00 | Oktatási projektek tervezése és hatásvizsgálata a középfokú mezőgazdasági szakképzésben | 2011-03-17 |
Balázs Kovács | László Pethő | | 2012-03-21 11:00:00 | Paradigmaváltás a hazai felnőttképzés oktatás-stratégiájában: egy francia oktatási modell magyar adaptálásának lehetősége | 2012-05-03 |
Zoltán Ács | Ágnes Vizelyi | | 2008-02-19 14:00:00 | A zoopedagógia elméleti és gyakorlati kérdései | 2008-06-12 |
Andrea Czövek | Erzsébet Golnhofer | | 2011-05-24 14:00:00 | Megváltozott tanárszerep és tudásanyag az iskolai gyermekvédelemben | 2011-09-15 |
Krisztina Somogyiné Petik | Éva Feketéné Szakos | | 2012-06-14 10:00:00 | Felnőttképzési program a középéletkori átmenet támogatására | 2012-07-17 |
Anita Virányi | Zsuzsa Mesterházi | | 2014-11-04 10:00:00 | Gyógypedagógusok ismeretei és vélekedésük az infokommunikációs eszközök és a gyógypedagógia kapcsolatáról | 2014-12-18 |
Rita Ősz | László Kadocsa | | 2008-03-04 14:00:00 | Hipertanulást befolyásoló tényezők vizsgálata, a képernyőről való tanulás | 2008-06-12 |
Emese Boksayné Pap | Gyula Tankó | | 2022-02-25 14:00:00 | Multilingual language learners’ intersemiotic translation into L3 English. A grounded theory on reliance on languages in the multilingual mental lexicon | 2022-04-12 |
Edit Margit Tóth | Klára Szilágyi | | 2007-04-20 08:00:00 | A pályaszocializáció folyamatának vizsgálata szociálpedagógus hallgatók körében | 2007-07-12 |
Marianna Joó | Endre Barkó | | 2007-06-26 15:00:00 | The Role of Motivation in Adult Language acousition | 2007-11-15 |
Zsuzsanna Simonfi | Franz Schaffhauser | | 2010-02-03 10:00:00 | Az intuíció pedagógiai megközelítése | 2010-02-18 |
Viktória Kovács-Lázár | Kata Csizér | | 2023-12-01 10:00:00 | Needs Reflected in Learning Goals: An Exploratory Study of Language for Specific Purposes Courses in a Higher Education Context | 2024-02-26 |
Dóra Hangya | Mária Kraiciné Szokoly | | 2020-01-16 13:00:00 | Egyenlő partner szeretnék lenni! Fogyatékossággal élő felnőttek iskolarendszeren kívüli felnőttképzéshez való egyenlő esélyű hozzáférésének komplex vizsgálata | 2020-08-06 |
Katalin Tókos | Franz Schaffhauser | | 2009-10-22 13:00:00 | A serdülők önmagulkról alkotott képe narratív megközelítésben-Az önismereti kompetencia fejlesztésének lehetőségei a pedagógiai gyakorlatban | 2009-12-17 |
Zoltán Makk | Edit Bodonyi | | 2010-05-26 14:00:00 | A határ menti idegennyelv-tanítás a nyugat-dunántúli - burgenlandi határrégióban | 2010-06-08 |
Nóra Nemes-Németh | András Németh | | 2020-06-18 10:00:00 | Kontinuitás és diszkontinuitás egy iskolaváros társadalmi struktúrájában. Különös tekintettel a tanári professzió konstruálódására | 2020-08-06 |
Anna Trébits | Judit Kormos | | 2011-06-20 10:30:00 | Task complexity and second language narrative production: effects of individual differences in attitude, working, memory and anxiety | 2011-09-15 |
Renáta Kisné Bernhardt | Endre Barkó | | 2012-09-17 10:00:00 | Az anyanyelvi és idegen nyelvi íráskészség fejlettségi vizsgálata általános és két tanítási nyelvű osztályban | 2012-12-13 |
Andrea Győrfyné Kukoda | István Nahalka | | 2015-03-17 14:00:00 | A pedagógiai tevékenység feltételrendszerének és módszereinek alakulása a közigazgatási egyetemi képzésben | 2015-05-14 |
Krisztina Molnár | Franz Schaffhauser | | 2008-06-06 13:00:00 | Pedagógia és szabadkőművesség | 2008-09-04 |
Rita Mészárosné Kóris | Krisztina Károly | | 2016-06-14 12:00:00 | Business English Teacher Competencies:A Mixed-method Study of the Required Competencies of Business English Teachers for Running In-company Business English Courses at Multinat. Comp. in Hungary | 2016-07-14 |
Carlos Lenin Alvarez Llerena | Éva Major | | 2024-01-26 15:00:00 | Applying the Backward Design Model in Teaching English as a Foreign Language: A Comparison of Teachers’ and Students’ Perceptions in Ecuador | 2024-02-26 |
Ágnes Havasi | Stefanik Krisztina Győriné | | 2022-10-20 11:00:00 | Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja | 2022-12-05 |
Gabriella Blénessy | László Zsakó | | 2007-06-06 11:00:00 | A programozás tanítása | 2007-07-12 |
Katalin Veronika Heiszer | Klára Marton | | 2018-06-13 14:00:00 | Participatív kutatás értelmi sérült személyekkel: a Play Decide módszer adaptációja | 2018-09-27 |
Barnabás Sárospataki | György Mészáros | | 2023-02-28 13:00:00 | Ki vagyok én nektek? Pedagógus identitás és szereplehetőségek, tanár-diák kapcsolat és személyesség, egy pályakezdő tanár önreflexiói alapján | 2023-05-26 |
Mária Julianna Dettai | Iván Falus | | 2019-05-15 14:00:00 | A hazai felsőoktatási intézményekben folyó olasznyelv-oktatás motivációs kérdései | 2019-09-26 |
Éva Wagner | István Nahalka | | 2009-05-05 10:00:00 | A gyermeki elképzelésekkel és változásaikkal kapcsolatos ismeretek és alkalmazásuk a konstruktivista szemléletű fizika tanítás során | 2009-06-11 |
Krisztina Czető | Sándor Lénárd | | 2018-12-18 11:00:00 | Fiatalok iskolaképének, iskolával kapcsolatos nézeteinek, jövőképének vizsgálata | 2019-04-04 |
Etelka Seresné Busi | István Bábosik | | 2010-07-02 14:30:00 | A neveltség értelmezéseinek, a neveltségi megítéléseknek és a tanulók jellemzőinek kapcsolata és összefüggései | 2010-12-09 |
Judit Kereki | Péter Zászkaliczky | | 2020-07-22 10:00:00 | A kora gyermekkori intervenciós rendszer működése és fejlesztési lehetőségei az egységes ellátási út tükrében | 2020-11-23 |
Andrea Juhász | Kata Csizér | | 2015-09-24 16:00:00 | The Conceptualization of Communicative Competence in Secondary EFL Classrooms in Hungary | 2015-12-03 |
Éva Szabó | Margit Szesztay | | 2008-07-02 11:00:00 | How do Hungarian Teachers of English Plan? A Qualitative Study | 2008-09-04 |
János István Németh | Sándor Striker | | 2017-03-21 14:00:00 | Az egész életen át tartó tanulás a kultúra, a kultúrafogalom és a kultúraközvetítés rendszerében | 2017-05-25 |
Monika Dukic | Andrea Perlusz | | 2024-02-12 14:00:00 | Egy fogyatékos személyekkel kapcsolatos szemléletformáló program hatásának vizsgálata a Solomon-féle négycsoportos kísérleti elrendezés alkalmazásával | 2024-05-06 |